پوشش هایی که بیمه عمر انجام می دهد

پوشش های بیمه عمر

دو نوع پوشش در این نوع بیمه وجود دارد که هر کدام زیر شاخه های خود را دارد:

بیمه عمر پوشش تکمیلی و بیمه عمر پوشش اصلی.

بیمه عمر پوشش اصلی: در کل دو نوع دارد که فرد دچار مرگ طبیعی شود یا در حادثه ای فوت کند که در دو حالت به کسانی که در بیمه نامه نوشته شده باشد مبلغ پرداخت می شود.

البته استثنائاتی در فوت شخص وجود دارد مانند:

در جنگ، عملیات جنگی و عملیات پلیسی به قتل برسد.

در اثر تشعشعات رادیو اکتیو ویا بمب های هسته ای و از جمله مربوط به این نوع مسائل .

در اثر مصرف دخانیات، الکل و دارو های روان گردان و انرژی زا.

در شورش و اغتشاش .

مسابقاتی همچون سقوط ازاد و سرعتی یا با ارتفاعات بالا.

خودکشی در طول بیمه بودن.

بیمه عمر پوشش تکمیلی: در بیشتر شرکت های بیمه متفاوت و با قوانین مزایا و معایب خاص خودهستید.

که شامل موارد ذیل می شود :

وام بدون ضامن

ازکارافتادگی عضو یا نقص عضو.

ابتلا شدن به بعضی بیماری های خاص.

در این بیمه محدودیت سنی وجود دارد که در ان از کودک بدنیا امده ( که یعنی از بعد بدنیا امدن) تا 70 سالگی فرد میتوان بیمه عمر برای اشخاص بست.

در این بیمه حداقل 5 سال و حداکثر 30 سال می توان قرار داد را پرداخت کرد. البته در شرایطی می توان زودتر از 5 سال قرارداد را فسخ کرد. در بعضی شرایط خوده بیمه گر و در بعضی شرایط بیمه شده می تواند بیمه نامه را فسخ کند.

بهترین بیمه عمر برای چه شرکتی است؟

به طور کلی نمی توان گفت که بیمه چه شرکتی بهتر است. ولی با توجه به معایب و مزایای بیمه ان شرکت و بررسی های پوشش های شرکت های مختلف می توان گفت که هر فرد برای خود چه می خواهد و بیشتر به چه پوشش هایی علاقه بیشتری دارند.

توضیحاتی درباره مزیت های ان:

به صورت تضمینی می توانید که در بیمه عمر سرمایه گزاری کنید و در سال های اینده با سودی که اندوخته شما جمع شده می توانید کارهای شخصی خود را انجام دهید.سود تضمینی بیمه عمر در دوسال اول 16% است در دو سال دوم ان به 13% میرسد یعنی سودش 3% کاهش می یابد و و ادامه ان تا سال اخر بیمه نامه 10% می شود.اگر هم سرمایه فوت خود را کاهش یا پوشش های خود کم کنید سود بیشتری میبرید که این در حالتی است که خود بیمه شده صلاح بداند.

در صورت زنده بودن بیمه شده، فرد می تواند که به صورت یکجا تا اخر بیمه نامه را بپردازد و با توجه به سودی که به صورت سالانه تعلق می گیرد، سود بیشتری بعلاوه سود قبلی به ان اضافه خواهد شد.

در بیمه مانند بانک هم می توانید درخواست وام کنید ولی کلا شرایط ان با بانک متفاوت است. بیمه شده می تواند بعد از 6 الی 2 سال می تواند درخواست وام کند ولی نیازی به وثیقه ویا ضامن نیست ویا مشکلاتی که در بانک ها به سر می برید.

زمانی که درخواست وام می کنید می توانید که کلا 90% اندوخته خود را برداشت کرده و پوشش هایی در بیمه نامه نوشته شده است برای بیمه شده همچنان پابرجاست. والبته نیازی به بازخرید(برگرداندن وام)نیست.

حتی در بیمه عمر هم می توانید که سپرده گزاری کنید و این از طرف بیمه مرکزی تایید شده است. زمانی که بیمه نامه را دارید میتوانید در کنار ان مبلغی برای سپرده گزاری قرار دهید. در هر شرایط می توانید بدون بازخرید ویا برگرداندن سپرده ان را در هر زمانی برداشت کنید.

پوشش این بیمه در صورت اینکه در بیمه نامه پوشش بیماری های خاص هم نوشته شده باشد ان ها را هم پوشش می دهد. بیماری های خاص مانند: سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، ویا جراحی های عروقی را پوشش می دهد. این نوع پوشش حداکثر عمر ان با دیگر پوشش ها متفاوت است که حداکثر ان 60 سالگی فرد بیمه شده است.

در بعضی شرکت ها بیمه عمر در نقص عضو یا ازکارافتادگی ان را پوشش می دهد. در صورت هر گونه مشکل در عضوی از بدن به اندازه 200% سرمایه فوت به بیمه شده تعلق می گیرد. سرمایه فوت هم در بیمه نامه نوشته شده است.

در بستن قرارداد بیمه نامه فرد بیمه شده دیگر لازم به نگرانی برای خانواده در زمان فوت خود نباید باشد چرا که از همان ابتدا این پوشش به بیمه شده تعلق می گیرد. در بیمه نامه بیمه شده می تواند در قسمت بعد فوت خود 1،2یا3 برابر سرمایه فوت را به ذینفعان خود دهد.

فرد بیمه شده در صورت مراجعه به پزشک هزینه های تکمیلی ان را هم بیمه پرداخت می کند. که سقف حداکثری در پرداخت ان وجود دارد.

بیمه گزار در زمانی که بیمه نامه را اجرا می کند از ان روز  و هر ساله می تواند ذینفعان خود را اضافه ویا تغییر دهد.

در موقع بستن قرارداد بیمه گزار می تواند تعیین کند که در چه بازه زمانی بپردازد.به مثال:ماهانه،سه ماهه، شش ماهه و سالانه.

برای محاسبه بیمه عمر هیچ نرخ مشخصی وجود ندارد ولی به عوامل جنسیت، تاریخچه سلامت خانواده، شغل بیمه شده، سن، وضعیت جهانی و حرفه با در نظر گرفتن همه این عوامل می توان گفت که چه نرخی تعلق می گیرد.

بیمه نامه عمر حتی در شرایط تورم (افزایش تورم و کاهش تورم) هم سود خود را دارد ولی در حساب های بانکی در صورت افزایش تورم فردی که حساب را دارد ضرر می کند و بستگی به تورم در کشور فرد دارد. به عنوان مثال ما الان در ایران هستیم و تورم رو به افزایش است از سوی تحریم های خارجی.

شرایط مثبت تورم در بیمه نامه عمر

هر ساله با افزایش تورم با افزایش درصدیه بین 5 تا 25 نسبت به سال قبل وجود دارد و متناسب به اندازه سرمایه فوت و اندوخته بیمه شده دارد.

اگر در بیمه عمر زمانی که سرمایه ان به دست بیمه شده یا ذینفعان ان برسد هیچ گونه مالیاتی بر روی سرمایه بیمه تعلق نمی گیرد.

بیمه ما ارائه دهنده کلیه خدمات بیمه .

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت بیمه ما مراجعه کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماتماس با ما